Voorwoord van het bestuur … (18 nov)

Voorwoord van het bestuur … (18 nov)

Met de start van de Korfbal League 1 is de zaalcompetitie nu echt helemaal begonnen. En ook al duurt het nog heel lang, noteer 12 april alvast in de agenda voor de zaalfinale in Ahoy. Onze eigen start was in ieder geval mooi: Winst van het 1e op TOP Arnemuiden, heerlijk eten (complimenten aan Seher en haar vriendinnen) en een leuk feestje achteraf georganiseerd door de selectie. Helaas lukte het ons vlaggenschip niet afgelopen zaterdag om AW/DTV te verslaan. Komende zaterdag komt het voor ons bekende DSC naar de Vorrinklaan. Kom allemaal ons eerste aanmoedigen om te zorgen dat de punten in Dordt blijven. Voorafgaand wordt de traditionele DeetosSnel burger geserveerd, dus alle ingrediënten zijn aanwezig voor een mooi avondje! Over mooie avondjes gesproken, Sint is weer in het land. De jeugdactiviteitencommissie (JAC) organiseert weer een pietenmiddag voor de jongste kids. En voor de “ouderen” staat in de kerstvakantie het Mix-toernooi gepland. Zelfs ik ben gestrikt om mee te doen, dus er is geen enkele sportieve drempel…meld je dus voor 14 dec als familie-vriendenteam gerust aan. Ook het oliebollenteam van vorig jaar gaat weer aan de slag. Dit keer bakken ze op 30 december. Nadere info volgt. Een veilig sportklimaat is voor ons (hopelijk) logisch, maar niet altijd vanzelfsprekend. Daarom zijn er regels waar verenigingen aan moeten voldoen, zoals het hebben van vertrouwenspersonen (bij ons Ellen vd Aa en Marian Blaset). Afgelopen maanden hebben Ellen en Marian samen met de vertrouwenspersonen van PKC, Kinderdijk, Oranje Wit en Sporting Delta de gedragsregels geactualiseerd. Deze zijn inmiddels door het bestuur geaccordeerd en zullen zsm op de website worden geplaatst. Ook komt er binnenkort een bord met daarop onze regels in onze accommodatie en zullen we op meer momenten nog stilstaan bij deze regels. Voor diegenen die PKC-DOS via de livestream hebben gekeken, hebben Marian in de rust al hierover horen vertellen. Ellen en Marian, bedankt voor al jullie werk hierin! Zoals bekend hebben wij door omstandigheden moeten besluiten de ALV te verzetten. Ivo (onze nieuwe penningmeester) is zo goed als kan ingewerkt en gaat z.s.m. starten met de jaarrekening en andere financiële stukken. Een ALV nog dit jaar komt echter te vroeg. Daarom zijn wij voornemens de ALV te houden op maandag 10 februari 2025. Dit is later dan normaal en ook niet conform de statuten. Mocht iemand hier bezwaar tegen hebben, dan kan diegene zich voor 24 november bij ons melden. In dat geval plannen we een ALV eind december waarin het enige agendapunt is om uitstel te vragen voor de ALV. Dit klinkt wat bureaucratisch maar dat is zoals het officieel hoort. We hopen echter met deze – iets meer pragmatische oplossing – ook jullie toestemming te krijgen. Vragen? Laat het ons s.v.p. weten! En tot slot nogmaals de oproep voor handjes. We zitten echt verlegen om handjes die af en toe iets willen doen. Deze keer een oproep voor uitbreiding van het facilitair (klus)team (bv voor het ophangen van doeken in de zaal of andere hand en spandiensten in en rondom de accommodatie), een commercieel ingesteld type die onze businessclub (sponsorcommissie) wil versterken en feestbeesten die het leuk vinden af en toe iets te organiseren voor de leden 18+. Aanmelden kan via het bestuur of bij een van de commissieleden/contactpersonen zelf (Patrick Roskam, Peter Groeneweg, Thomas van Maurik voor de businessclub, Herman Postma voor de klusploeg en het bestuur voor de feestjes). Namens het bestuur, Astrid